Vanaf 9 juli op donderdagmiddag weer boulen

SVP 15 mei aangepast open

Ook op donderdagmiddag weer boulen

Update 7 juli 2020

Het bestuur laat weten dat vanaf donderdag 9 juli op donderdagmiddag weer gespeeld kan worden.

Ook kunnen we bij de club weer een kopje koffie drinken.  De gebruikte consumpties worden op een lijst genoteerd. In de loop van het jaar worden deze consumpties met de leden afgerekend. Nadere informatie hierover volgt te zijner tijd. Kortom: we blijven voorzichtig met onderlinge contacten.

Wie de laatste regels van de overheid wil checken kan dat doen via deze link. De informatie van de NJBB per 1 juli 2020 staat hier.

Het SVP terrein mag weer open

Update 14 mei 2020

Vanaf vrijdag 15 mei kunnen de leden op dinsdag- en vrijdagavond onder stringente voorwaarden weer boulen. De leden zijn op 13 mei jl. per e-mail door het bestuur geïnformeerd over de aanpassingen die hiervoor nodig zijn.

De aangepaste informatie voor burgers vanuit de overheid van 19 mei jl. vindt u via deze linkDe actuele protocollen van de NJBB en NOC*NSF kunt u hier bekijken.

Update 11 mei 2020

Het bestuur laat vast weten dat in verband met de voorbereidingen het terrein niet eerder dan vrijdag 15 mei open kan gaan. Voorlopig wordt op donderdagmiddag niet gespeeld.

Nadere berichtgeving volgt.

Update 10 mei 2020

We mogen van het kabinet vanaf 11 mei weer buiten sporten, maar alleen onder strikte voorwaarden:

“Buiten sporten in groepen is voor alle leeftijden toegestaan met ingang van 11 mei, als er 1,5 meter afstand tot elkaar kan worden gehouden. Geen wedstrijden, geen gezamenlijke kleedkamers of douches”.  Als het virus onder controle blijft kunnen verenigingskantines per 1 september weer open.

Het bestuur komt maandag bij elkaar om de praktische regels voor de SVP met elkaar door te nemen. Daarna volgt nadere informatie voor de leden. Houd daarvoor ook het nieuws op deze website in de gaten.

De NJBB heeft op haar website inmiddels al richtlijnen voor het verantwoord spelen van Pétanque gepubliceerd; lees het protocol vast via deze link.

Lees ook het persbericht van het kabinet van 6 mei jl. met de algemene aandachtspunten die nog steeds voor iedereen gelden.

Update 24 en 26 maart 2020

Gisteren werd tijdens de persconferentie van het kabinet bekend gemaakt dat een aantal maatregelen om het verspreiden van het corona virus tegen te gaan wordt aangescherpt.

Het kabinet kondigde aan dat alle bijeenkomsten tot 1 juni worden verboden. Ook die met minder dan 100 deelnemers. Dit heeft helaas ook gevolgen voor onze verenigingsactiviteiten. Het bestuur wacht de berichten van de NJBB even af en komt dan ook op deze website met nieuwe informatie voor de leden. De eerste reactie van de NJBB over de gevolgen van deze nieuwe Corona maatregelen kunt u HIER lezen.

Lees de nieuwe kabinetsvoorschriften via deze LINK.

Update 15 maart 2020

In een persconferentie heeft het kabinet vanavond laten weten dat alle maatregelen voor het bestrijden van het corona virus zijn uitgebreid en gelden tot 6 april 2020. Het SVP-bestuur volgt uiteraard deze kabinetsmaatregelen.

Dat betekent dat alle activiteiten voorlopig worden opgeschort tot 6 april.

Geef dit alsjeblieft ook door aan mensen die geen e-mailadres hebben

Door de uitbreiding van de regels zijn ook de sportscholen dicht, eet- en drink gelegenheden, scholen en kinderopvang dicht. Alleen voor kinderen van ouders die een voor de samenleving nu essentieel beroep hebben kunnen als zij geen klachten hebben naar school en naar de kinderopvang.

Contact met elkaar

De SVP is voor veel van onze leden een gezellig contactmoment. Blijf dat contact met elkaar in deze moeilijke tijd vooral houden: via de telefoon, email, of via video contact op internet. Maak bijvoorbeeld belafspraken met je speelmaatjes.

Wil je wat met de andere leden delen via de website? Neem dan contact met mij op:

webmaster@svp-drachten.nl

Update 13 maart 2020

De NJBB besluit over het laten doorgaan van de landelijke activiteiten in verband met de corona epidemie. Die ontwikkelingen veranderen op dit moment per dag. Op 13 maart laat de NJBB op haar website weten dat alle landelijke en districts kampioenschappen zijn afgelast. Deze maatregelen gelden tot en met 31 maart 2020 voor héél Nederland.

Daarnaast doet de NJBB de volgende oproep:

Het kabinet heeft voor heel Nederland opgeroepen sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Deze oproep ondersteunt de NJBB en daarom roepen wij iedereen op om alle andere (club)bijeenkomsten zoals toernooien, interne competities, overleggen, vergaderingen, trainingen, vieringen en werkgroepbijeenkomsten af te gelasten. (NJBB, 13-3-2020)

Het verenigingsbestuur is zelf verantwoordelijk voor besluiten over het laten doorgaan van de eigen activiteiten.  Mede gezien ons ledenbestand heeft het bestuur helaas eerder deze week al moeten besluiten om met onmiddellijke ingang voorlopig álle activiteiten van de SVP op te schorten voor een periode tot en met 27 maart 2020.

Ook de wintercompetitie op 15 maart gaat dus NIET door.

We volgen de situatie nauwlettend en zullen onze leden via de e-mail informeren over nieuwe ontwikkelingen.

Houd ook de mededelingen op deze website in de gaten.

Comments are closed.