Weer boulen in Coronatijd

SVP boulen coronatijd

Eindelijk was het weer zover!

Vanaf 11 mei mochten we onze boules hun werk weer laten doen. Echter, er moesten eerst wel diverse voorbereidingen worden getroffen. Op 11 mei heeft het bestuur hierover vergaderd en aan de hand van de diverse protocollen die er waren het beleid voor de SVP gemaakt.

Besloten werd om 6 banen uit te zetten, zodanig dat er genoeg ruimte tussen de spelers onderling was. Door de regels konden we ook niet bijgooien. Daarom dus loten vooraf. Geen cirkels gebruiken en scorepalen. Ieder een eigen butje. Handen desinfecteren voor het spelen. De ruimte om de kantine heen is tijdelijk de fietsenstalling. En er is de verplichting om een corona aanspreekpunt aan te stellen (man met een geel hesje). Het lijkt en is een hele opsomming. Eerlijk gezegd was het voor het bestuur ook best wel spannend hoe het zou gaan.

Eindelijk konden we op vrijdag 15 mei ‘los’.
We kunnen zeggen dat een ieder het prima heeft opgepakt. De eerste keer was even wennen omdat alles nieuw was, maar het is nu na 3 keer spelen al bijna “gewoon”.

Wat mij persoonlijk opviel was toch wel de reactie “Hè, we mogen eindelijk weer”.
De opkomst was groot. Gemiddeld 18 spelers op een avond.

De volgende stap is hopelijk ons kopje koffie na afloop weer.

HOU VOL.

Jan de Meer,