In memoriam Tjibbe van der Mossel

Tjibbe van der Mossel
29-11-1949 – 10-3-2021

SVP Tjibbe van der Mossel

Ssshhhttt…. Tjibbe is aan de beurt. In dit plaatje herkennen we ’onze’ Tjibbe allemaal. Tot het uiterste geconcentreerd focust Tjibbe zich op de plek waar hij de boule neer wil laten komen. Die concentratie verdraagt geen afleiding. Dus …zijn we stil tot de boule is geworpen.

Bianca

Helaas moesten wij deze week afscheid nemen van ons zeer gewaardeerde bestuurslid Tjibbe van der Mossel (71).

Op 11 maart jl. kreeg ik een telefoontje van Baukje van der Mossel, de dochter van Tjibbe en Pietsje. Zij vertelde mij dat haar vader woensdagavond 10 maart rustig is ingeslapen.

Wij herinneren ons Tjibbe als een clubman pur sang. Geen moeite was hem te veel. Je kon altijd op hem rekenen. We weten allemaal dat hij een fanatiek en gedreven bouler was. De vele trainingsuren hebben zich zeker uitbetaald. Wij noemen alleen maar het drie keer behalen van het Open Fries kampioenschap. In 2019 behaalde hij het door hem zo felbegeerde clubkampioenschap. Dit was de overwinning waar hij lang op had gewacht. Op veel toernooien en competities was Tjibbe aanwezig. Zowel in Drachten als in de wijde omtrek.

Hij was niet alleen gedreven in zijn sport maar ook bestuurlijk was hij nadrukkelijk aanwezig. Hij was een man met een mening. Hij heeft tijdens de periode dat hij lid was bij onze vereniging twee keer een bestuursfunctie gehad. Daarnaast is Tjibbe jarenlang terrein beheerder geweest. Onze banen waren altijd tip top verzorgd. Voor een toernooi werd een programma gemaakt van de werkzaamheden die moesten worden verricht. Met veel inzet werd ons complex spic en span afgeleverd als het toernooi begon. De netheid van onze banen werd door de spelers bijzonder gewaardeerd. Wij hebben veel complimenten mogen ontvangen over ons terrein. Deze complimenten gaven we graag door aan Tjibbe, want hem kwam de eer toe.

Namens het bestuur
Jan de Meer